آموزش دولینگو

اگر به دنیای زبان ها و زبان آموزی عشق می ورزید، حتما نام Duolingo را شنیده اید؛ حتی شاید اپلیکیشن آن را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده اید و هر روز با آن به تمرین زبان می پردازید. دولینگو (Duolingo) که تلفظ صحیح آن دوئولینگوست، وبسایت و اپلیکیشن کاربردی و بسیار مفیدی است که برای تسهیل فرایند زبان آموزی طراحی شده است. ما در این مطلب کاری به ویژگی های مفید آن نداریم و منحصرا بر آزمون زبان انگلیسی آن تمرکز می کنیم.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET) چیست؟

برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی آزمون های مختلفی وجود دارد که تافل و آیلتس معروف ترین و محبوب ترین آنها هستند. اکثر دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجو نمره زبان انگلیسی می خواهند و حدنصاب معینی را برای نمرات آیلتس یا تافل مشخص می کنند. اخیرا هم معدودی از دانشگاه ها نتیجه ازمون زبان انگلیسی دولینگو را پذیرفته اند. آزمون زبان انگلیسی Duolingo آزمون مبتنی بر کامپیوتر و انطباقی یا adaptive است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری شان نیست را می سنجد. اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا از این آزمون استفاده می کنید می توانید در هر دوره ی 30 روزه نهایتا دو بار در این آزمون شرکت کنید.

منظور از انطباقی بودن آزمون چیست؟

یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی در برابر وی ظاهر می شود. برای نمونه اگر به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها یکی پس از دیگری دشوارتر می شود. مادام که به پرسش ها پاسخ درست بدهید سطح دشواری پرسش ها هم افزایش خواهد یافت. اما از سوی دیگر اگر به پرسشی پاسخ غلط بدهید سطح دشواری کاهش می یابد تا شما مجددا توانایی ارائه پاسخ درست به پرسش ها را بیابید و الی آخر. همه ی این نکات برای سنجش دقیق توانایی های زبانی شما اندیشیده شده اند.

آزمون انگلیسی دولینگو چگونه است؟

این آزمون را به سه بخش می توان تقسیم نمود:

  1. راه اندازی سریع. در اینجا رهنمودهایی در مورد مقررات و شرایط وضع شده توسط Duolingo ارائه شده است (مجموعا 10 دقیقه زبان می برد و نمره ای ندارد)؛
  2. پرسش های انطباقی. این همان آزمون اصلی است – در این آزمون مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و قرائت شما سنجیده می شود و به شما نمره داده خواهد شد (25 دقیقه)؛
  3. مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش شما – در اینجا از شما خواسته می شود که به چند پرسش که پاسخ قطعی ندارد پاسخ دهید. این بخش نمره ای ندارد اما پاسخ های شما به سازمان های مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد (10 دقیقه). لازم به ذکر است که عملکرد شما در پرسش های آزمون پرسش هایی که از شما برای نگارش و مصاحبه ویدئویی پرسیده می شود را تعیین خوهد کرد.

هدف از طرح این پرسش ها این است که دانش شما نسبت به واژگان انگلیسی، دستور زبان انگلیسی، تلفظ واژگان انگلیسی، لحن صحیح در بیان واژگان، توانایی خواندن و نوشتن و درک مطلب شنیداری است. ظاهر شدن پرسش ها در هر یک از این مهارت ها، به غیر از دو پرسش آخر نظم و ترتیب خاصی ندارد و کاملا تصادفی است؛ دو پرسش آخر شامل یک پاسخ تشریحی طولانی (بین 50 تا 100 کلمه) و یک پاسخ شفاهی (30 تا 90 ثانیه) می شوند.

مصاحبه ویدئویی دولینگو چگونه است؟

این آخرین بخش آزمون دولینگوست و شما دو وظیفه در اینجا دارید: یکی اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد 1 تا 3 دقیقه پاسخ دهید (و پاسخ شما به صورت ویدئویی ضبط می شود) و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد 3 تا 5 دقیقه پاسخی کتبی دهید. برای هر یک از این کارها 30 ثانیه زمان برای خواندن و انتخاب موضوع و برنامه ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهید داشت. همانطور که بیان شد این بخش فاقد نمره است اما پاسخ های شما به نهادهای مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد.

قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و Duolingo باید از عدم تقلب شما در این آزمون مطمئن باشد قوانین زیادی هم وضع کرده است! شما باید در اتاقی پرنور تنها باشید؛ گوش هایتان کاملا مشخص باشد (مو آنها را نپوشانده باشد)؛ نباید عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید. همه این مقررات برای اطمینان از عدم تقلب شرکت کننده تدبیر شده اند. شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید (و مثلا از تلفن همراه خود استفاده کنید یا نوت برداری کنید) دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد.  

شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می شود؟ به محض اینکه آزمون شروع شد نرم افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می کند؛ همچنین این نرم افزار دارای پروتوکل هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می دهد. همانطور که در مقررات آزمون زبان انگلیسی Duolingo صریحا اعلام شده است دولینگو این حق را برای خود محفوظ می داند که در صورت صلاحدید، آزمون شما را تایید نکند یا حتی نتایج آزمون های قبلی شما را باطل اعلام کند بی اینکه پولتان را استرداد کند. بسته به شدت تخلف و تقلب شرکت کنندگان ممکن است از شرکت مجدد به صورت دائمی محروم شوند.

تفاوت آزمون DET با تافل و آیلتس

  • بر خلاف تافل، شما می توانید در خانه و منزل با آسایش در این آزمون شرکت کنید؛ تنها اتاقی پرنور و آرام، و اینترنتی قابل اعتماد نیاز خواهید داشت.  
  • این آزمون ارزان تر از تافل و آیلتس است ( حدود 50 دلار آمریکا هزینه دارد) و شما می توانید نتایج آزمون را با تعداد نامحدودی از کالج ها و دانشگاه ها به اشتراک بگذارید. این در حالی است که اگر بخواهید نمرات آزمون تافل خود را به بیش از 4 دانشگاه ارسال کنید به ازای هر کالج یا دانشگاه باید 20 دلار بپردازید.
  • آزمون دولینگو 45 دقیقه طول می کشد ولی آزمون های آیلتس و تافل تا سه ساعت به طول می انجامند.

لازم به ذکر است که آزمون آنلاین آیلتس با اسم آیلتس ایندیکاتور برای دوره بحران فعال شده است.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!